آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم
نوشته شده توسط : ایفانت

آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم , طراحی قالب

 

طراحی قالب بهینه

یکی از اساسی ترین و مهمترین بخش های طراحی سایت مبحث طراحی قالب شما میباشد . بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین تصور میکنند قالب وب سایت تنها برای ظاهر سایت مفید است و باید به گونه ای طراحی گردد که قدرت جذب بازدیدکننده را داشته باشد و به عبارتی زیبا باشد ، اصولا صاحبان کسب و کارهای آنلاین به مسائل جانبی در طراحی قالب توجهی نمیکنند که یکی از این مسائل بهینه بودن قالب وب سایت است. بسیاری از کاربران علاقه مند هستند تا درباره طراحی قالب به صورت بهینه اطلاعات مفیدی بدست آورده و استفاده نمایند به همین دلیل در این بخش نسبت به نحوه صحیح طراحی قالب اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم .

 


طراحی قالب واکنش گرا

آیا تا به حال برای شما پیش آماده است که با تغییر سایز مانیتور فونت ها و تصاویر و سایر بخش های یک سایت بهم ریخته و نتوانید به راحتی از آن استفاده نمائید ؟ ( به ویژه در مانیتورهای مستطیل ) به نظر شما چرا این مشکل به وجود می آید و در برخی موارد شما با تغییر ابعاد صفحه نمایش شاهد بهم ریخته شدن قسمت های مختلف یک سایت میشوید ؟ آیا برای برطرف کردن این مشکل راه حلی وجود دارد ؟ صد در صد برای رفع این مشکل راه حل وجود دارد ، بهترین راه آن طراحی قالب واکنش گرا ( ریسپانسیو ) است . تکنولوژی طراحی واکنش گرا (Responsive design ) حرفه ای ترین راه برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی میباشد . این تکنولوژی قالب را برای ابعاد مختلف و متعارف ، گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار دارند  و شما به راحتی آنها را می بینید و دیگر هیچ zoom in و  zoom out برای مشاهده صحفه نیاز نیست. برای تست رسپانسیو بودن سایت می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize   خارج کنید و با موس خود صفحه مرورگر را کوچک و بزرگ کنید ، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا  zoom out  و اسکرول ندارند ، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید تا از واکنش گرا بودن قالب خود اطمینان حاصل نمایید.                     

کدهای html و css                                  

استفاده از کدهای html و css یکی دیگر از مسائل اساسی که نیاز است به هنگام طراحی قالب مد نظر شما قرار بگیرد استفاده از کدهای html و css است. یکی از بهترین روش های طراحی قالب استفاده از قطعه کدهای html و همچنین شیوه نامه های آبشاری میباشد. دلیل اصلی استفاده از html و css سرعت بالای آنها میباشد و قالبی که از این طریق طراحی میگردد به طور قطعی از سرعت بارگذاری مناسبی بهره مند است به علاوه اعمال تغییرات در قالب نیز برای مدیران سایت بسیار راحت خواهد بود. کدهای html به همراه css میتواند قالب مد نظر شما را با سرعت بارگذاری مناسب آماده نموده و در هرزمان که احتیاج به ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ داشتید به سادگی و با تغییر کدها ، تغییرات مد نظرتان را اعمال نمائید.

 

عدم استفاده از فلش در قالب

یکی از اصلی ترین دلایل عدم استفاده از فلش سنگین بودن حجم فایل های فلش میباشد. هنگامی که حجم سایت شما افزایش یابد قطعا سرعت بارگذاری صفحات شما کاهش میابد که این مسئله سئو سایت شما را دچار مشکل مینماید. یکی دیگر از مسائلی که باعث میشود به شما توصیه کنیم تا از فایل های فلش در قالب خود استفاده ننمائید ، کاهش میزان ناوبری میباشد. ناوبری از طریق فلش بسیار سخت است زیرا الگوریتم های ناوبری فلش بسیار پیچیده بوده و خیل عظیمی از کاربران با این الگوریتم و نحوه کارکردن آن آشنایی ندارند. از طرفی فلش سایت شما را تبلیغاتی نشان میدهد زیرا تصور اکثر کاربران از فایل های فلش ، بنر های تبلیغاتی میباشد. و در آخر ، برای اینکه فایل های فلش پخش شوند نیاز به فلش پلیر میباشد که بسیاری از کاربران به آن دسترسی ندارند به همین دلیل سایت شما به صورت کامل نمایش داده نخواهد شد . قبلا در مقاله ای به صورت کامل در مورد مسائل مربوط به عدم استفاده از فلش صحبت کرده ایم .

 

تصاویر بهینه برای استفاده در قالب وب سایت

یکی از اصلی ترین موضوعات طراحی قالب ، استفاده از تصاویر با کیفیت اما بهینه میباشد. امروزه گرافیک در وب سایت های مختلف نقش بسیار مهمی را ایفا میکند اما صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید اطلاع داشته باشند که استفاده از هر تصویری به صرف گرافیک قابل توجه و بالای آن اصلا توصیه نمیشود زیرا بسیاری از تصاویر گرافیکی که از نظر صاحبان کسب و کارهای آنلاین زیبا بوده و مناسب برای استفاده در قالب ، حجم بسیار زیادی داشته و باعث کاعش سرعت بارگذاری صفحات سایت میشود که این مسئله آسیب های جدی به سئو و  بهینه سازی سایت شما خواهد زد. میتوانید برای حل این مشکل از نرم افزارهای قدرتمندی مانند فتوشاپ استفاده کرده و حجم تصاویر خود را کاهش داده تا برای استفاده در قالب سایتتان مفید باشد.
آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت اول

 

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

منبع: مقاله ی آموزش سئو و بهینه سازی سایت قسمت دوم از سایت ایفانت




:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی سایت ارزان , سئو , برندینگ , بازاریابی اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 فروردين 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: